همه آنچه دیجیتال مارکتر و کارفرما در مورد شغل دیجیتال مارکتری می بایست بدانند. از دید کارفرما، دیجیتال مارکتر را استخدام بنمایم و یا برون سپاری بکنم؟ از دید دیجیتال مارکتر، در چه سازمانی مشغول به کار بشوم و یا پروژه ای کار بکنم؟
چرا در کسب و کارها، کارفرما ترجیح می دهد، نیروی انسانی دیجیتال مارکتر را استخدام بنماید.
دلایل متعددی وجود دارد که کارفرما، نیروی انسانی دیجیتال مارکتینگ را برون سپاری نمی کند و ترجیح می دهد هزینه جذب نیروی انسانی دیجیتال مارکتر را در درون سازمان خود بپردازد.
در کنار موارد بالا، مواردی هم هست که با توجه به شرایط سازمان و اندازه سازمان، کارفرما ترجیح می دهد که فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ را برون سپاری نماید. مواردی که بنده به عینه با آن برخورد داشته ام را در زیر می آورم.
– فعالیت دیجیتال مارکتری فقط طراحی وبسایت نیست.
– عدم آشنایی با انجام وظایف دیجیتال مارکتر
– وقت کافی برای تعامل با نیرویی که نیاز به همکاری و همفکری مسایل مربوط به بیزینس کارفرما دارد
– نداشتن فضا و محیط کاری مناسب برای دیجیتال مارکتر
– عدم شناخت کافی به کسب و کار خود(استراتژی های سازمان و کسب و کار)
برون سپاری دیجیتال مارکتری یا جذب و استخدام دیجیتال مارکتر از نگاه مدیر کسب و کار
(از نگاه و دید کارفرما):
کارفرما، نیروی دیجیتال مارکتر را جذب و وارد سازمان می نماید و در ذهن خود اینگونه می پندارد که ایشان متخصص در انجام وظایف محوله می باشد. اما آیا کارفرما وظایف دیجیتال مارکتر را می داند و یا خروجی وبسایت و فعالیتها برای ایشان مهم می باشد؟
آیا می داند که با توجه به وضعیت وبسایت و جایگاه کلمات کلیدی بیزینس نیاز به فعالیتها و تحلیل های متفاوتی می باشد؟
نیاز به استراتژیست دیجیتال مارکتر و مشورت با ایشان برای راهبردهای سازمان
تماس و مشاوره رایگان با مشاور
از نگاه دیجیتال مارکتر:(در چه سازمانی مشغول به کار بشوم و یا پروژه ای و دورکاری کار بکنم؟)
1- در چه شرکتی مشغول بکار بشوم؟
تحلیل شرایط عواملی که سبب می شود دولاپر در یک سازمان باقی بماند
- درآمد کافی
- شرایط محیطی
- تطابق شغل با شاغل
کارفرما اطلاعات کافی در مورد زیر فعالیتهای انجام شده توسط شاغل را ندارد و همچنین برای آن اهمیت هم ندارد که زمان کافی بگذارد.
کارفرما تنها به خروجی پروژه اهمیت می دهد و وظایف یا فعالیتها و یا اینکه چند درصد کار پیشرفته برای آن بی اهمیت می باشد.
2- دور کاری و ریموت برای متخصص دیجیتال مارکتر
- برای دریافت پروژه چه کار بکنم؟
- چه محتوایی را در کدام پلتفرم تولید بکنم که دیده بشود؟