همه آنچه دیجیتال مارکتر و کارفرما در مورد شغل دیجیتال مارکتری می بایست بدانند. از دید کارفرما، دیجیتال مارکتر را استخدام بنمایم و یا برون سپاری بکنم؟ از دید دیجیتال مارکتر، در چه سازمانی مشغول به کار بشوم و یا پروژه ای کار بکنم؟

چرا در کسب و کارها، کارفرما ترجیح می دهد، نیروی انسانی دیجیتال مارکتر را استخدام بنماید.

دلایل متعددی وجود دارد که کارفرما، نیروی انسانی دیجیتال مارکتینگ را برون سپاری نمی کند و ترجیح می دهد هزینه جذب نیروی انسانی دیجیتال مارکتر را در درون سازمان خود بپردازد.

  • دیجیتال مارکتر با حوزه کسب و کار من آشنا نیست.
  • انجام فعالیت و پیشرفت آن برای کارفرما و یا مدیر مربوطه تحت کنترل و رصد می باشد.
  • اعلام وظایف و یا انتقال اطلاعات (عکس، فیلم و یا متن) راحتتر می باشد.

  • بعضی از مدیران، موضوع امنیت اطلاعات را هم مطرح می نمایند که اطلاعات سازمان، در دسترس رقبا قرار نگیرد.

در کنار موارد بالا، مواردی هم هست که با توجه به شرایط سازمان و اندازه سازمان، کارفرما ترجیح می دهد که فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ را برون سپاری نماید. مواردی که بنده به عینه با آن برخورد داشته ام را در زیر می آورم.

– فعالیت دیجیتال مارکتری فقط طراحی وبسایت نیست.

– عدم آشنایی با انجام وظایف دیجیتال مارکتر

– وقت کافی برای تعامل با نیرویی که نیاز به همکاری و همفکری مسایل مربوط به بیزینس کارفرما دارد

– نداشتن فضا و محیط کاری مناسب برای دیجیتال مارکتر

– عدم شناخت کافی به کسب و کار خود(استراتژی های سازمان و کسب و کار)

برون سپاری دیجیتال مارکتری یا جذب و استخدام دیجیتال مارکتر از نگاه مدیر کسب و کار

(از نگاه و دید کارفرما):

کارفرما، نیروی دیجیتال مارکتر را جذب و وارد سازمان می نماید و در ذهن خود اینگونه می پندارد که ایشان متخصص در انجام وظایف محوله می باشد. اما آیا کارفرما وظایف دیجیتال مارکتر را می داند و یا خروجی وبسایت و فعالیتها برای ایشان مهم می باشد؟

آیا می داند که با توجه به وضعیت وبسایت و جایگاه کلمات کلیدی بیزینس نیاز به فعالیتها و تحلیل های متفاوتی می باشد؟

نیاز به استراتژیست دیجیتال مارکتر و مشورت با ایشان برای راهبردهای سازمان

تماس و مشاوره رایگان با مشاور

از نگاه دیجیتال مارکتر:(در چه سازمانی مشغول به کار بشوم و یا پروژه ای و دورکاری کار بکنم؟)

1- در چه شرکتی مشغول بکار بشوم؟

تحلیل شرایط عواملی که سبب می شود دولاپر در یک سازمان باقی بماند

  • درآمد کافی
  • شرایط محیطی
  • تطابق شغل با شاغل

کارفرما اطلاعات کافی در مورد زیر فعالیتهای انجام شده توسط شاغل را ندارد و همچنین برای آن اهمیت هم ندارد که زمان کافی بگذارد.

کارفرما تنها به خروجی پروژه اهمیت می دهد و وظایف یا فعالیتها و یا اینکه چند درصد کار پیشرفته برای آن بی اهمیت می باشد.

2- دور کاری و ریموت برای متخصص دیجیتال مارکتر

  • برای دریافت پروژه چه کار بکنم؟
  • چه محتوایی را در کدام پلتفرم تولید بکنم که دیده بشود؟